Klik in uw browser op afdrukken om deze pagina te printen, deelt u er een paar uit?.

De genezende saunagang+houding© van de sauna fanclub .nl

versie 2011-12, 2012-08, 2012-09, 2015-02

Giet wat echt schoon water op de stenen zonder te wapperen in een niet te hete max. 35-40°C 25-30 minuten, echt stille sauna, zonder enige afleiding

of neem een niet te heet stoombad 40°C 30 minuten met liefst wat eucalyptus of wat berkenblaadjes in de open ketel

en ga rechtop zitten. In de oude roetzwarte natte sauna zat men duizenden jaren zo goed als in het donker,

sluit ook nu je ogen, dit vermindert de werkdruk van je bewustzijn met 75%.

Absoluut niet praten !

Je geest begint langzaam tot rust te komen, dit heeft veel tijd nodig.

Absoluut niet in slaap vallen. Mocht je onverhoopt toch in slaap vallen, ga dan eerst een uurtje slapen en probeer het dan nog eens, succes.

Denk nergens aan, volstrekte rust, Concentreer je alleen op de aangename warmte, de zandloper en controleer regelmatig of je houding goed blijft.

Ga rechtop zitten.
Zet je hoofd recht op je schouders, je nekspieren zijn gemaakt om je hoofd van links naar rechts te bewegen, niet om je hoofd de hele tijd op te tillen.

Schouders naar achter en borst vooruit, je ruggegraat draagt nu je gewicht, en ook die spieren kunnen zich nu ontspannen.

Trek je kin in - 2x,
en laat je schouders zakken.

Je gaat het begrip tijd een beetje verliezen, daarom hangen er zandlopertjes,

overschrijdt de bovenin staande tijd en temperatuur niet !

Doordat je geest zich wat ontspande beginnen nu ook je niet belaste spieren tot rust te komen.
Doordat je spieren zich net wat ontspanden, wordt je geest nog iets rustiger en omgekeerd, enz. enz..

Rond deze tijd merk je, of je partner, dat beeldscherm gebruikers, computergebruikers, u ?,
hun voorhoofd vaak nog een decimeter verder naar achteren hoort.

Ook je kin weer intrekken. Als dit nu onnatuurlijk aanvoelt is dit meestal een teken dat je houding al veel langer niet goed was.

Laat je ongemerkt weer opgekropen schouders weer zakken en let op dat je niet in slaap valt ! Veiliger met twee dan alleen.

Is die kin nog naar binnen ?

Als eerder dan de zandloper aangeeft, het aangename warmte gevoel overgaat in een onaangenaam gevoel, is dit een signaal van je lichaam dat het tijd wordt de sauna ruimte te verlaten en een luchtbad en dompelbad te gaan nemen. Sta rustig op, tel tot 3 en verlaat rustig de sauna ruimte.

Disclaimer, raadpleeg beter altijd vooraf uw huisarts.

Ervaar je de volgende morgen, de gezondere innerlijke rust door de warmte, dan is je geest iets leniger en elastischer geworden,

oude problemen, waar je gister niet uit kwam, los je nu veelal zo op.

Lees meer genezende werkingen bij onze uitleg van de natte sauna op onze inhoud pagina.

Heeft u er baat bij, wordt lid/donater van de sauna fanclub, en help zo mee meer onderzoek te kunnen doen.

HAVE FUN²

Deze tekst mag alleen volledig en ongewijzigd geprint en niets uit overgenomenen worden, tevens mag deze print alleen gratis uitgedeeld en niet verkocht worden.

© Copyright 2005-2015 sauna fanclub .nl